همه چیز درباره سریال رخنه + بازیگران و خلاصه داستان جشن روز دختر در «باغ شادونه» دانلود آهنگ و ترانه با موضوع باران + متن «میشل یو» در «بلید رانر ۲۰۴۹» شباهت عجیب رضا عطاران با صدام حسین + عکس داستان «باستان» | کتاب‌فروشی قدیمی و تأثیرگذار شهر، امسال صدساله می‌شود انتشار ۲ کتاب آموزشی جدید در حوزه موسیقی ایرانی همه فن حریف | نگاهی به مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رضا عطاران به مناسبت سالروز تولدش + تصاویر حافظ افسانه‌های خراسانی | درباره حمیدرضا خزاعی به مناسبت نخستین سال روز درگذشتش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برنامه‌های تلویزیون در «دهه کرامت» + زمان پخش ماجرای اعتصاب کارکنان در جشنواره کن ۲۰۲۴  فیلم‌های سینمایی تلویزیون در سومین هفته اردیبهشت (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش ویژه برنامه‌های رادیو در جشن میلاد حضرت‌معصومه (س) + زمان پخش «سپند امیرسلیمانی» ازدواج کرد + عکس جزئیات جدید از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد وزیر ارشاد: سال گذشته ۱۲۰هزار مجوز کتاب صادر شد
سرخط خبرها

نشست نقد و بررسی مستند «لاتارینو» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۸۶۳۴
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
نشست نقد و بررسی مستند «لاتارینو» در مشهد برگزار شد
نشست نقد و بررسی مستند «لاتارینو»، عصر امروز در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست نقد و بررسی مستند «لاتارینو»، عصر امروز در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی در مشهد برگزار شد. مستندی ۷۳ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی «حسن پناهی» و کارگردانی «مجید رستگار» که در مرکز مستند سفیر فیلم و مرکز مستند سوره تهیه شده و در قالب آن، عملکرد ۸ ساله معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ارتباط با استارتاپ‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان، مورد نقد قرار گرفته است و در آن تلاش شده است این موضوع به مخاطب ارائه شود که فعالیت‌های این معاونت در اکوسیستم استارتاپی کشور نتایج مطلوبی نداشته است.

اما پس از اکران این مستند، حجت الاسلام «سید مهدی روحبخش» فعال رسانه‌ای در سخنانی به ارائه مطالبی در ارتباط با محتوای این مستند پرداخت.

این فعال رسانه‌ای که خود با مجموعه‌های شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌ها همکاری وسیعی داشته است، گفت: فارغ از نکات فنی آن به عنوان یک فیلم در مورد نقد و بررسی این مستند، باید تاریخچه حدود ۱۳ ساله ساختار معاونت علمی مورد بررسی قرار گیرد.
وی سخنان خود را با طرح پرسش‌هایی ادامه داد و افزود: آیا این مستند به دنبال راهنمایی نسل جوان برای انتخاب درست مسیر شغلی بود؟ آیا قطعه‌ای از پازل یک تسویه حساب سیاسی بود؟ آیا معاونت فعلی علمی ریاست جمهوری اعتقادی به موضوع استارتاپ‌ها و ندارد یا به دلیل کمبود اعتبار این مسیر نمی‌خواهد این مسیر را ادامه دهد؟ آیا اکوسیستم در ۱۰ سال گذشته هیچ خدمتی ارائه نداده است؟ آیا تجربه‌ای که در این مورد صورت اتفاق افتاد، ارزش این هزینه را نداشت؟ آیا موضوع تاثیرات سیاسی و اجتماعی استارتاپ‌ها بوده است؟ اصلا نسخه جایگزین منتقدان برای این مدل چیست؟ پاسخ این سوالات را خود مخاطب باید جستجو کند.

حجت الاسلام روحبخش خاطرنشان کرد: در این فیلم عبارات «کسب درآمد»، «استارت آپ»، «کارآفرینی» و «تجارت الکترونیک» در حالی در کنار هم و با یک روش نقد شد این عبارات با یکدیگر متفاوت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با نگاهی نقادانه، به بیان برخی از مزایا و معایب استارتاپ‌ها پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->